Business Central – najčešća pitanja i odgovori
Adacta novosti

Prelazak s Dynamics NAV rješenja na novo Business Central rješenje - najčešća pitanja i odgovori

Microsoft je predstavio na tržištu novo ERP rješenje za mala i srednja poduzeća - Dynamics 365 Business Central (BC). Kao nasljednik već poznatog Dynamics NAV poslovnog rješenja, Business Central sadrži sve standardne funkcionalnosti svog prethodnika, ali sa sobom donosi i niz dodatnih funkcionalnosti suvremenog ERP rješenja koje je razvijeno na novoj tehnologiji s naglaskom na poslovanje u oblaku.

Kako bi postojećim Dynamics NAV korisnicima olakšao prelazak na Business Central, Microsoft nudi tri načina implementacije novog rješenja- on-premise, cloud i hibridno. U nastavku donosimo detaljnije opisana sva tri načina implementacije.

Microsoft je, izlaskom novog rješenja, objavio da više neće održavati Dynamics NAV rješenje uklanjanjem grešaka i unaprjeđenjem sustava. Adacta je već sklopila ugovore s određenim Dynamics NAV korisnicima o prelasku na Business Central rješenje i nada se da će to uskoro prihvatiti i ostali klijenti dok se još uvijek primjenjuju posebne pogodnosti.

Budući da smo dobili dosta upita o prelasku na Business Central, pripremili smo kratak Q&A kroz koji smo vam dali odgovore na najčešća pitanja. Ukoliko imate dodatnih pitanja ili su vam potrebna pojašnjenja slobodno nas kontaktirajte.

Business Central- opće informacije

Što je Dynamics Business Central?

Business Central novo je ERP rješenje iz Microsoft Dynamics 365 obitelji poslovnih rješenja koje je namijenjeno malim i srednjim poduzećima. Ovo rješenje obuhvaća sve funkcionalnosti Dynamics NAV 2018 rješenja, prilagođen je poslovanju u oblaku i nudi široki spektar dodatnih funkcionalnosti.

Više informacija o Business Central rješenju, njegovim prednostima i funkcionalnostima možete pročitati na sljedećim stranicama:

undefined

Koje promjene donosi Business Central?

1. Nova vrsta korisničke licence – „Named Users“

Business Central uvodi imenovane korisnike (eng. Named Users)- licenca je povezana s identifikacijom određene osobe (1 korisnik) što znači da jedna osoba u poduzeću ima jednu licencu. Naravno, kao i do sada korisnik može pristupiti svom nalogu putem svih uređaja (računala, tableta, mobilnog telefona). Business Central ovom promjenom ukida istovremene korisnika (eng. Concurrent Users).

2. Nova tehnologija

Business Central pokreće nova i moderna tehnologija koja je drugačija od one koja se koristila u radu Dynamics NAV rješenja. Nova tehnologija utemeljena je na poslovanju u oblaku, dizajnirana je tako da omogući jednostavnu i brzu instalaciju, potpuno je usklađena s drugim Microsoft rješenjima (Power BI, Power Apps, Office 365), podržava nov način razvoja i instaliranja aplikacija, kao i automatizirano ažuriranje.

3. Unaprjeđenja i aplikacije (eng. Apps)

Dodatne funkcionalnosti razvijaju se u obliku aplikacija (eng. Apps), a ne kodiranjem osnovnog koda, kao što je to bio slučaj s Dynamics NAV rješenjem. Svaka aplikacija je odobrena od strane Microsofta i objavljena na njihovoj službenoj stranici što dodatno osigurava kvalitetu i pouzdanost novog rješenja.

Na primjer, Adacta lokalizacijski paket za Business Central napravljen je u obliku aplikacije, kao i svi ostali paketi koji sadrže dodatne specifičnosti za određene industrije i proširenja standardnih funkcionalnosti Business Central.

4. Kraće vrijeme implementacije i jednostavnija integracija

Nova tehnologija znači i kraće vrijeme implementacije (osnovna instalacija traje samo nekoliko sati), više mogućnosti za integraciju u Dynamics 365 okruženju (s Power BI, CRM, Office 365), kao i mnogo jednostavniju integraciju s drugim već razvijenim dodatnim aplikacijama koje su specifične za neku industriju ili procese.

5. Automatsko ažuriranje i unaprijeđene performanse

Business Central ažurira se mjesečno za razliku od Dynamics NAV rješenja koji se ažurirao jednom godišnje. Ovdje treba spomenuti performanse rješenja, zato što Microsoft putem ugrađene telemetrije prati aktivnosti korisnika i otklanja pojavu uskih grla u procesima. Napredne tehnologije kao što su umjetna inteligencija i strojno učenje omogućiti će previđanje zastoja i eliminirati ih prije nego što se pojave.

6. Brojne pogodnosti za korisnike

a. Inovativna i univerzalna on-line aplikacija

Microsoft je uložio mnogo vremena i sredstava za razvoj Business Central web aplikacije što su mnogi stručnjaci prepoznali i nagradili za korisnost i inovativnost. Aplikacija je podržana na svim web pretraživačima (Edge, Explorer, Chrome, Safari), te je njeno korištenje krajnje intuitivno što korisniku uvelike olakšava snalaženje unutar rješenja i aplikacija.

b. Jedinstveno korisničko iskustvo na svim uređajima

Microsoft je razvio Business Central aplikaciju koja je pogodna za cloud, on- prem i hibridnu verziju, ali i za Windows 10, Androd (tablete i mobilne uređaje) i iOS (tablete i mobilne uređaje). Dostupan s bilo kojeg uređaja, Business Central u svakom trenutku pruža jedinstveno korisničko iskustvo.

c. Ostale prednosti

Neke od dodatnih pogodnosti koje nudi novo rješenje su: otvaranje i uređivanje podataka u Outlook-u, ugrađena analitika i izvještavanje, lako otvaranje i uređivanje Excel tablica unutar samog rješenja, prilagođavanje prikaza korisniku putem jednostavnog „drag-and-drop“ sustava.

undefined

Integracija Business Central rješenja s Outlook programom- "From quote to cash"

Razne mogućnosti implementacije

Postoje tri opcije za implementaciju Business Central rješenja:

  • On-premises – na serveru klijenta
  • U oblaku (eng. Cloud)
  • Hibridno – kombinacija on-prem i u oblaku

Kod implementacije u oblaku razlikujemo:

a) Javni oblak (Public cloud)- naknada za licencu uključuje upotrebu Azure platforme- SaaS (eng. Software as a Services)
b) Privatni oblak (Private cloud)- klijent mora dodatno platiti za korištenje cloud usluga- IaaS (eng. Infrastructure as a Services)

Tablica u nastavku pokazuje razliku između on-premise i cloud načina implementacije.

undefined

Ključne razlike između on-prem i cloud verzije

Budući da je Business Central prvenstveno razvijen za poslovanje u oblaku i kako se sve veći broj poduzeća odlučuje da svoj poslovanje premjesti u oblak preporučujemo da razmislite o svim prednostima koje donosi ovakav način poslovanja prije donošenja odluke o vrsti implementacije. O samim prednostima cloud poslovanja pisali smo u našim blogovima:

Ukratko, prednosti poslovanja u oblaku su:

  • Niži troškovi infrastrukture i održavanja
  • Unaprijeđena sigurnost i pouzdanost
  • Poboljšane performanse
  • Veća agilnost i fleksibilnost- dodavanje novih korisnika ili funkcionalnosti
  • Jednostavnije ažuriranje
  • Mogućnost izbora standardiziranih funkcionalnosti koje su karakteristične za specifičnu vrstu poslovanja i industriju
  • Unaprijeđeno korisničko iskustvo i usuglašenost s drugim Microsoft aplikacijama (npr. Office 365, Power BI)

Business Central u odnosu na Dynamics NAV

Je li Business Central zamjena za Dynamics NAV?

Da, Business Central nasljednik je Dynamics NAV 2018 rješenja. To znači da je Dynamics NAV 2018 najnovija i zadnja verzija ovog rješenja koje je od 01.04.2019. dostupno samo kao Business Central.

Što će se dogoditi s postojećim Dynamics NAV rješenjem?

Microsoft Dynamics NAV će i dalje biti u upotrebi. Korisnicima koji su na najnovijoj verziji Dynamics NAV rješenja- Dynamics NAV 2018, Microsoft će i dalje pružati podršku i ažurirati tu verziju. Posljednji rok za kupovinu licence za Dynamics NAV 2018 bio je 01.04.2019. godine.

Kada se poduzeće treba odlučiti za nadogradnju s Dynamics NAV (2009-2018) na Business Central?

Jedinstvenog odgovora nema, ali postoji nekoliko faktora koji vam mogu pomoći u donošenju odluke:

  • Koju verziju Dynamics NAV-a trenutno koristite
  • Koji je trenutni opseg vaših dorada i kakve dorade želite u budućnosti
  • Jeste li spremni za poslovanju u oblaku ili želite Business Central on-prem
  • Koji su vaši poslovni zahtjevi (rast, razvoj poduzeća)

Ako razmišljate o nadogradnji vašeg ERP rješenja na Business Central (cloud, on-prem) preporučujemo vam da nas kontaktirate i mi ćemo vrlo rado odgovoriti na vaša pitanja.

undefined

Business Central intuitivno i "Self-servise" korisničko sučelje

Kada će Business Central biti dostupan u Hrvatskoj?

On-premises verzija Business Central rješenja dostupna je danas, a cloud opcija biti će dostupna tijekom 2020. godine.

Koje sve vrste licenci postoje za Business Central?

Business Central dostupan je u obliku dva paketa (dvije vrste licenci): Essentials i Premium. Također, postoji i opcija „Team Member“- ova licence pogodna je za zaposlenike koji imaju ograničena prava pristupa unutar sustava.

undefined

Važne informacije:

  • Vrste licenci ne mogu se kombinirati
  • Sve licence za Business Central su „Named user licenses“- poduzeće mora kupiti licencu za svakog korisnika kako bi imao pristup Business Central rješenju
  • Preduvjet za „Team Member“ licencu je da poduzeće ima kupljenu najmanje jednu „Essentials“ ili „Premium“ licencu
  • Kao i kod Dynamics NAV rješenja, Business Central vam omogućava izbor između „perpetual“ ili „subscription“ licenciranja

Novost: Business Central uvodi „Team Member“ licencu koja je pogodna za korisnike koji imaju ograničeni uvid u podatke, mogućnost pripreme izvještaja, potvrđivanja i uređivanja ponuda za kupovinu i prodaju, vremenske rokove i osobne informacije ili ažuriranja financijskih unosa.

Želite svoje poslovanje premjestiti na Business Central, ali ne znate kako da započnete?

Ukoliko imate dodatna pitanja ili želite dodatnu prezentaciju Business Central rješenja u vašem poduzeću, kontaktirajte nas i javit ćemo vam se u nakraćem roku.


Kontaktirajte nas

Trebate više informacija? 

Kontaktirajte nas