8. Adacta godišnji susret - Intelligent Business - 22.10.2019. - Zagreb
Adacta novosti

8. Adacta godišnji susret - „Intelligent business“

Osmi Adacta godišnji susret okupio je ključne partnere i ljude iz domaće i regionalne ICT zajednice. Tema susreta objedinila je ICT novosti i tehnološke trendove u poslovanju s novostima vezanim uz društvo, ljudski potencijal, inovativnost i transformaciju poslovanja u doba umjetne inteligencije.

Inteligentno poslovanje promijenit će tržište rada, ali robot neće zamijeniti čovjeka

Govor dobrodošlice održao je Krešimir Mlinarić, direktor Adacte Hrvatska u kojem je naglasio važnost sveobuhvatnog, multidisciplinarnog pristupa današnjem poslovanju, tzv. Intelligent Business koji smatra strateški važnim za budućnost Adacte i njen daljnji rast.

undefined

Krešimir Mlinarić, direktor Adacta Hrvatska

Kao glavnog inicijatora promjene vidi upravo IT industriju koja diktira nove načine poslovanja i pokreće tehnološke trendove. Njen utjecaj najznačajniji je u transformaciji aktivnosti na tržištu rada od kojih čak 45% prema istraživanju McKinseya može biti zamijenjeno tehnologijom, ali svega 5% radnih mjesta može biti u potpunosti automatizirano. S toga ne iznenađuje podatak kako najviši postotni rast prodaje u robotskoj industriji zabilježen u segmentu tzv. Cobota koji su dizajnirani da dijele prostor s ljudima. Komercijalizacijom tehnologije neki poslovi će nestati, neki novi će nastati no svi poslovi će se transformirati.

Uvodni govor završen je objavom o strateškom partnerstvu Adacte s kompanijom BE-terna. Kroz sinergiju s kompanijom BE-terna fokus će ostati na regionalnom tržištu, ali se otvara globalni potencijal i daljnje mogućnosti rasta.

Uklonite barijere i pripremite poslovanje za budućnost

U predavanju „Intelligent business of the future – artificial and natural“, Igor Pavleković iz Microsofta govorio je o konceptima poslovanja budućnosti. Pavleković je istaknuo kako je budućnost načelno teško predvidljiva, no ono što je jasno je da će se tehnologija u poslovanju značajno promijeniti u odnosu na današnju. Pavleković je to potkrijepio podatkom analitičke kuće Deloitte koji navodi kako će do 2020. godine 82% organizacija koristiti neki vid umjetne inteligencije u poslovanju.

Na pitanje „treba li nas biti strah“ i „kojom brzinom prihvatiti promjenu“, Pavleković je zaključio: kad uklonite barijere, vaša organizacija će se osloboditi, a to je za umjetnu i prirodnu – ne budućnost, već sadašnjost.

undefined

Igor Pavleković, Partner Specialist Microsoft

Putovanje kroz digitalnu transformaciju

Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije iz A1, na primjeru A1 kompanije pokazao je kako je tvrtka investiranjem u Agile kulturu u posljednje dvije godine prošla uspješnu transformaciju u digitalnu kompaniju. Proces digitalne transformacije uspješno je proveden zahvaljujući promjenama u digitalnom iskustvu, digitalnim procesima i operacijama te digitalnim vještinama i kulturi. Skender napominje kako A1 budućnost poslovanja vidi u razvoju digitalne akademije, novog vodstva, otvaranja novih radnih mjesta te fleksibilnim modelima rada.

undefined

Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije u A1

Kvalitetna baza preduvjet je uspjeha

U predavanju „Digital Agenda for Regional FMCG Multinational“, Mladen Pejković, stariji izvršni direktor u Atlantic Grupi, predstavio je digitalnu agendu Atlantic Grupe. U prvoj fazi razvoja i provedbe digitalne agende, Pejković ključnim smatra postaviti kvalitetnu bazu – infrastrukturu, mrežu i sigurnost. U drugoj fazi valja uključiti sve segmente poslovanja: nabavu, logistiku, prodaju, marketing, ljudske resurse, financije i ostale.

undefined

 „Radite na čvrstim temeljima, koristite jasne prioritete, izbjegavajte primjere koji će biti avanturistički. Radite dugoročno, a kako je sve povezano, digitalizirajte - sve.“ 

- Mladen Pejković, stariji izvršni direktor Atlantic Grupe

Ulaganje u timove i jačanje talenata napravit će razliku

Michael Mueller, CEO Raiffeisenbank Austria, govorio je o korisničkom iskustvu koje donosi usavršavanje u organizaciji, kulturi, podacima i tehnologiji. Na primjerima WeChata i Alipaya predstavio je kako tehnologija snažno ulazi u bankarstvo, što rezultira otvaranjem novih, tehnološki moćnih fintech startupa i istovremeni ulazak klasičnih banaka u digitalni svijet. Fragmentirani podaci u nasljeđenim rješenjima najveća su prepreka u stvaranju besprijekornog i jedinstvenog korisničkog iskustva, ali ulaganje u timove i jačanje talenata napravit će razliku, istaknuo je Mueller. Naveo je kako napori banke idu u smjeru pronalaženja novih načina poslovanja, šireg razumijevanja, promjenama u fizičkoj okolini, novim članovima tima s novim pogledima te općenite promjene u paradigmi uloge banke. Muller je na kraju predavanja zaključio kako promjenu toliko ne čine samo nove stvari, već perspektiva i kombiniranje već dostupnog u rješavanju stvarnih potreba u stvarnom vremenu. 

undefined

Michael Mueller, predsjednik Uprave Raiffeisenbank Austria

Budućnost je svijetla za sve koji će biti angažirani, učiti i djelovati

Prijepodnevni dio konferencije zaključio je Matjaž Fajfar, direktor Adacta Srbija, koji je održao izlaganje na temu inteligentnog poslovanja u nadolazećim 20-im i 30-im godinama. Fajfar je na primjeru najuspješnijih svjetskih kompanija pojasnio kakvo je razmišljanje u Adacti i što kompanija planira raditi u narednih 20 godina kako bi klijentima isporučila najbolja poslovna rješenja. Naglasio je da uspješna kompaniju ne definira samo što radi, već i kako radi. Napori menadžmenta u smjeru Customer Success managementa ispravni su i svakako u njih treba investirati. Menadžer budućnosti bit će enabler, motivator, trener i talent hunter, a razlika između menadžera i zaposlenika će se smanjivati.

Za kraj je poručio: „Promjene treba prihvatiti. Budućnost je svijetla za sve koji će biti angažirani, učiti i djelovati. Bavite se novim tehnologijama, upoznajte ih, razvijajte talente.“

undefined

Matjaž Fajfar, direktor Adacta Srbija

Poslijepodnevni program tehnoloških trendova i noviteta

U poslijepodnevnom dijelu konferencije održana su paralelna tehnička predavanja s uvidom u tehnološke novitete i trendove, ali i studije slučaja. Predstavljeno je Microsoftovo poslovno rješenje Dynamics 365 Business Central te načini integracije s Power BI alatima. U studiji slučaja na primjeru NLB banke prikazano je rješenje koje je banka s Adactom razvila na sustavu Microsoft Dynamics 365 s ciljem izgradnje baze povijesti odnosa s korisnicima, unaprjeđenja prodaje, boljeg upravljanja marketinškim kampanjama te poboljšanja korisničkog iskustva i zadovoljstva. Temelj za kreiranje korisničkog iskustva je dobro poznavanje segmenata a kako u tome može pomoći strojno učenje predstavljeno je u okviru predavanja na temu „Machine-learning based customer segmentation“. 

U predavanju „Da, i to je Qlik“ predstavljene su Qlik platforme Attunity i Data Catalyst koje čine podatkovnu integracijsku platformu koja objedinjuje rješenja za obradu podataka, analitiku i izvještavanje, te omogućava bolje upravljanje velikim količinama raznovrsnih podataka. Osim upravljanja podacima, bitno je i gdje se skladište svi podaci o poslovanju. U predavanju na temu „Ugasimo servere i odmorimo se u oblaku“ predstavljene su brojne prednosti koje se pružaju upotrebom cloud usluga i time smanjuju brojne izazove današnjeg poslovanja.

Prepustiti rutinske zadatke tehnologiji, a intelektualne ostaviti ljudima ideja je uporabe RPA tehnologije u eri digitalne radne snage. RPA tehnologija koju je predstavila Adacta s kolegama iz Robotiq.ai omogućava automatizaciju rutinskih operativnih zadataka uz pomoć virtualnih softverskih robota. Razvoj talenata i digitalne radne snage nosi velike izazove za ljudske potencijale s toga su predstavljena i rješenja za upravljanje talentima, Cornerstone OnDemand i Dynamics 365 for Talent, koji pomažu na jednostavan način voditi brigu o talentiranim zaposlenicima.

Virtualna stvarnost u praksi

U zaključnom izlaganju predstavljena su rješenja virtualne i proširene stvarnosti za čiji je razvoj zaslužan novoosnovani tim u Adacti, „Centre of Excellence“, koji je usmjeren na kreiranje VR rješenja za razne industrije. Korištenjem tehnologija budućnosti Adacta nastoji potaknuti inovativnost svojih klijenata, a svi sudionici konferencije imali su priliku postati dio virtualnog svijeta i iskušati neke od primjera rješenja u praksi.

undefined


-> VIDEO - 8. Adacta godišnji susret

-> Raspored predavanja i predavača

Kontaktirajte nas

Trebate više informacija? 

Kontaktirajte nas