Adacta | Gold ERP i CRM Microsoft Partner & Qlik Certified Solution Provider
Adacta novosti

Osloniti se na WMS mogućnosti koje pruža MS Dynamics NAV ili odabrati integraciju između WMS sustava i NAV rješenja?

Donosimo vam pregled dva pristupa kojima možete pratiti vaš proces u skladištu i oko njega (WMS- Warehouse Management System).

Microsoft Dynamics NAV je poslovno rješenje koje pomaže malim i srednjim tvrtkama diljem svijeta kako bi uspješno upravljali odjelima računovodstva, financija, lancem opskrbe te sveukupnim operacijama tvrtke. NAV je modularno rješenje koje povezuje sve odjele vaše tvrtke u integriran i učinkovit sustav. Funkcionalna područja obuhvaćaju sve financijsko-računovodstvene aktivnosti, proces proizvodnje, upravljanje nabavom, zalihe i skladišno poslovanje, prodaju i marketing, upravljanje ljudskim resursima, upravljanje projektima, kao i podršku upravljanju odnosima s klijentima.

Ukoliko vaše poduzeće ima potrebe za sustavom za upravljanje procesima u skladištu i oko njega kao što su zaprimanje robe, otpremanje robe, skladištenje robe, premještanje robe, nadzor zaliha, pakiranje, etiketiranje i barkodiranje artikala i paketa, onda vam je potrebno rješenje za WMS procese unutar ili izvan ERP rješenja.

Postoje dva pristupa kojima možete pratiti vaš WMS proces:

  • Praćenje WMS procesa korištenjem i razvojem funkcionalnosti kroz ERP rješenje, kao što je MS Dynamics NAV i D365 Business Central
  • Praćenje WMS procesa integracijom ERP rješenja s vanjskim WMS rješenjem.

Donosimo vam usporedbu između dva pristupa po raznim komponentama.

1. MATIČNI PODACI

Matični podaci obuhvaćaju standardne podatke zajedničke za oba sustava, kao što su artikli, dobavljači, kupci, regali i slično. Samorazumljiva prednost korištenja WMS-a u okviru NAV-a je što se svi matični podaci nalaze na jednom mjestu, te nije potrebno razvijati sinkronizaciju između dva sustava. Dodatno, NAV sadrži podatke o regalima, zonama, lokacijama, jedinicama skladištenja, koji mogu zadovoljiti i zahtjevnije implementacije.

S druge strane prednost odvojenog WMS sustava je što se podaci o regalima, zonama, jedinicama skladištenja i slični podaci vezani uz fizičku lokaciju zaliha, drže i ažuriraju samo u WMS-u, što omogućava skladištarima ažuriranje podataka vezanih u WMS bez davanja pristupa NAV-u.

2. DOKUMENTI

Slično kao i za matične podatke, ukoliko se dokumenti vezani uz WMS procese obrađuju unutar NAV-a, nema potrebe za sinkronizacijom između dva sustava. Sinkronizacija dokumenata je generalno kompleksnija nego matičnih podataka, jer se obično odvija u dva smjera, potrebno je definirati statuse, log sinkronizacije, mapirati koji podaci se preslikavaju u koje polje i slično. NAV sadrži bitne dokumente vezane uz WMS, kao što su skladišna primka, skladišna otpremnica, lista za otpremu, lista za zaprimanje, premještaj između regala i slično. Također, postoji i veća fleksibilnost oko definiranja procesa. 

undefined

3. SPECIJALNI DOKUMENTI I PROCEDURE VEZANE UZ WMS

Dynamics NAV pokriva širok spektar funkcionalnosti vezanih uz WMS procese i što se procesa tiče sasvim je dovoljan za manje i srednje implementacije. Pretpostavka je da specijalizirana WMS rješenja nude veći spektar skladišnih funkcionalnosti. Nećemo nabrajati sve moguće skladišne funkcionalnosti koje mogu biti podržane u WMS-u, ali tipični primjeri su praćenje robe preko ulaznih vrata u većim skladištima (vrata za prihvat robe iz kamiona), integracija s automatiziranim skladišnim sustavima i slično.

4. RUČNI UREĐAJI S BARCODE ČITAČIMA

Glavna zapreka prihvaćanju NAV-a u skladištu kod starijih verzija bila je u tome što se stare verzije nisu mogle pokretati na uređaju smanjene rezolucije i smanjenog ekrana ili bi bile nezgrapne za rad. Ovo se rješavalo programiranjem posebnih formi, međutim to je povlačilo za sobom dodatne sate razvoja.

Uvođenjem phone klijenta koji se može koristiti na ručnim „handheld“ terminalima, koji su standard u skladišnom poslovanju, ostvaren je najveći napredak u pogledu podrške WMS-u unutar NAV-a.

Međutim, treba imati u vidu da se Phone Client NAV-a može koristiti samo na verziji Androida 7 i više, te na verziji Dynamics NAV 2016 i više. Ukoliko se radi o nekom starijem HH uređaju postoji eventualno mogućnost korištenja web klijenta ili verzije NAV-a, ali je rezolucija takvog klijenta prilično neprilagođena i izgleda kao na prvoj slici s lijeva na desno.

 

Što bi u praksi bilo neupotrebljivo i bio bi potreban dodatni razvoj za interface. Međutim, ukoliko se radi o uređaju novije generacije, standardni NAV Phone klijent izgleda kao što je prikazano na drugoj slici s lijeva na desno. 

Treba imati u vidu da su u budućnosti moguće nadogradnje Android uređaja i Phone aplikacije, te da morate pratiti verziju NAV Phone klijenta i verzije Androida (instalacija zakrpa, novih verzija i slično).

5. OFFLINE MODE RADA

Jedan bitan zahtjev vezan uz rad terminala je i offline mode rada. To je posebno bitno u skladištima gdje je u nekim područjima signal slab ili nedostupan. Vanjska WMS rješenja generalno podržavaju Offline mode. Dynamics NAV Phone klijent ne podržava Offline mode, ali je najavljeno da će na novim verzijama Phone klijenta (D365 Business Central) biti podržan Offline mode rada.
Zaobilazno rješenje je da se npr. artkli barcodovima skeniraju izvan NAV klijenta i onda naknadno sinkroniziraju s dokumentom prilikom spajanja na mrežu, za ovu doradu je potreban dodatni razvoj u NAV-u.

6. ISPIS BARCODOVA I ETIKETA

Standardna funkcionalnost koja se traži u skladištu, a posebno u proizvodnim skladištima, je ispis barcodova i etiketa. Na etiketama se najčešće ispisuju barcodovi, ali ponekad mogu sadržavati i neke druge podatke, npr. ispis etiketa s cijenama u maloprodaji. Generalno, u NAV-u se ispis za etikete razvija zasebno, jer on ovisi o tipu i formatu štampača koji se koristi. Najčešće su to Zebra štampači za ispis naljepnica, ali mogu biti i specijalizirani štampači, npr. za ispis na tvrde podloge. Drugi zahtjev je kvaliteta barcodea koji se ispisuje. Za manje zahtjevne projekte dovoljni su besplatno dostupni fontovi za barcode, ali za zahtjevnije projekte potrebno investirati u dodatne komponente za ispis barcodova koji podržavaju razne formate (npr. ispis QR kodova).

7. IDENTIFIKACIJA OBJEKATA PUTEM BARCODEA

MS Dynamics NAV standardno podržava identifikaciju artikala i pripadajućih varijanata i jedinica mjere putem barcodea. To je dovoljno za većinu implementacija, međutim ponekad je potrebno proširiti tu funkcionalnost. Standardni primjer je sljedivost u proizvodnji gdje se barcodeom identificira tip dokumenta, broj dokumenta, broj stroja, broj operacije i slično. Za ovakve primjene bi bila potrebna dorada.

undefined

Zbrojimo sve navedeno

Najnovije verzije rješenja kao što su MS Dynamics NAV 2018 ili D365 Business Central podržavaju sve bitne procese u skladištu za manje i srednje tvrtke. Prilikom izbora rješenja za vaše poslovanje bitno je imati u vidu broj korisnika u skladištu, kompleksnost procesa i handheld uređaje koji se koriste.

Neke od prednosti korištenja WMS-a unutar NAV-a:

  • Svi podaci i dokumenti u jednom sustavu
  • Podrška za HH uređaje novije generacije
  • Već gotova WMS funkcionalnost koja zadovoljava većinu potreba
  • Prilagodljivi ispisi

Neke od prednosti vanjskog WMS sustava:

  • Više specijaliziranih procesa za WMS
  • Offline mode rada
  • Podrška za starije HH uređaje

Ukoliko ste zainteresirani za implementaciju WMS sustava unutar Vašeg postojećeg MS Dynamics NAV rješenja ili razmišljate o implementaciji MS Dynamics NAV rješenja, slobodno nas kontaktirajte za više informacija ili prezentaciju navedenog.

Autor: Vinko Malada

Kontaktirajte nas

Trebate više informacija? 

Kontaktirajte nas